NetOnNet

Blogg

Företaget är ett detaljhandelsföretag som säljer hemelektronik direkt från varuhyllan, vilket säkerställer ett lågt pris och att det går snabbt och enkelt att handla. De säljer både sina egna varor och flera andra välkända varumärken. Då de har ett stort utbud av hemelektronik, blir det lätt att hitta det du behöver.

På NetOnNet handlar du enligt principen om självbetjäning, oavsett om du besöker nätshopen eller en butik. Du som kund söker upp varan du vill ha och plockar den direkt från lagerhyllan. Priserna hålls därmed låga och du slipper onödigt krångel.

När du handlar via nätet betjänar du dig själv fram till att varan är levererad hem till dig.

Om NetOnNet

I NetOnNets butiker finns allt från essentiella dagligvaror som dammsugare och kylskåp, till varor som gör livet roligare, som en Apple iPad, Sony PS5 eller mobil. Här kan du också fynda produkter som Apple AirPods eller en hårfön för den stilmedvetne, eller kanske en ny skrivare till hemmakontoret?

Efter en lång arbetsdag är det även skönt att koppla av framför din favoritserie med hjälp av en Google Chromecast, och en massagepistol som lindrar träningsvärken efter besöket på gymmet. Det du är intresserad av finns online eller i någon av våra lagershopar.

Du kan enkelt söka på vår hemsida. För att hitta det du är intresserad av. Där är produkter ordnade utifrån kategori, under elfordon kan du hitta din nya elscooter, eller vitvaror om du är på jakt efter en ny mikrovågsugn.

På samma sätt kan du också filtrera produkter baserat på varumärke. Du kan enkelt ställa in vilket märke du letar efter för att endast se produkter från just den tillverkaren. Priserna på varorna är de likadana på hemsidan som i den fysiska butiken. Därmed behöver du inte vara orolig för att betala mer än du behöver i onödan.

Tjänster som underlättar vardagen

Visste du att NetOnNet även erbjuder olika tjänster? Med NetOnNet – kortet blir det lätt att handla, eftersom räntefri delbetalning i upptill 12 månader erbjuds. Dessutom kan du betala köpet mot faktura och underlätta utcheckningen.

Genom att lägga till försäkring på dina varor skyddar du dem mot fel och olyckor som inte redan täcks av garantin eller reklamationsrätten. Med en försäkring är du skyddad mot alla skador som sker på grund av oförutsägbara yttre händelser, till exempel att du tappar varan i trapphuset. Försäkringen täcker samtidigt skador orsakade av fukt eller vatten.

Du kan även köpa presentkort. Dessa laddar du med valfritt belopp upp till 2000 kr, och skickar sedan till mottagaren via SMS, mejl eller leveransadress. Kortet är giltigt i tre år, både online och i fysiska butiker. Mottagaren kan även välja att betala hela eller delar av summan med presentkortet.

Om du skulle hitta en vara på hemsidan som du vill köpa och hämta i butiken. så kan du paxa den varan. För att paxa en vara på hemsidan. Väljer du det alternativet på produktsidan. sedan väljer du vilken butik du vill hämta varan i, samt fyller i ditt mobilnummer.

När du paxat en vara får du sedan SMS inom två timmar när den varan går att paxa och finns i lager i varuhuset. Meddelandet innehåller även ett referensnummer som du använder när varan hämtas ut.

Hållbarhet

Företaget erbjuder även tjänster som underlättar omställningen till ett hållbart samhälle. Detta sker bland annat genom att du kan.

  • Byta in – Lämna in dina gamla produkter och få tillbaka en del av summan du betalade för den, antingen genom prisavdrag eller presentkort. Din gamla produkt kan återvinnas eller återanvändas av någon annan. Enkelt för dig och även bra för miljön.
  • Köpa Begagnat – De begagnade varorna är kontrollerade och återställda till nyskick, och säljs för ett lägre pris.
  • Hyreshyllan – Hyr det du behöver så länge du behöver det. Du undviker att samla flera produkter som ligger hemma och samlar damm, samtidigt som du bidrar till att minska onödig konsumtion. Dessutom ingår försäkring.

På detta sätt bidrar företaget till en hållbar utveckling och hjälper kunderna att på ett enkelt sätt återanvända sina gamla varor. En bra lösning för plånboken, miljön men även för samhället.

Inspiration och guider

När djungeln av varor trots allt blir för svår att navigera, finns flera guider och inspirationssidor till hjälp. Genom menyn på startsidan får du tillgång till mängder av artiklar som svarar på alla möjliga frågor du kan tänkas ha inför ett köp.

Här hittar du givetvis information om hur produkterna fungerar och rekommendationer av varor anpassade efter dina personliga önskemål. Du kan till exempel få hjälp med att hitta rätt diskmaskin, eller tips för att ta din träning till nya nivåer.

Oavsett vad du söker finns stor chans att du hittar svaren i någon av guiderna. Om det å andra sidan är inspiration du söker kan du leta bland de nyheter som kommit in. Här hittar du allt det senaste inom hemelektronik, och möjligtvis inspiration till ditt nästa projekt.

Frakt och betalning

Att handla på nätet är ett smidigt sätt att snabbt få överblick och kunna jämföra varor. När du hittat den perfekta varan kan du därefter välja mellan få den gratis levererad till närmaste ombud, eller hämta den direkt i butik. Varan kan också levereras med expressbud redan nästa dag, eller så kan frakten bli 100 % klimatkompenserad.

Därmed finns många olika valmöjligheter för att garantera en enkel och okomplicerad leverans.

Betalning sker enklast med kort eller Swish. Du kan också använda en rabattkod, eller ett presentkort för att helt eller delvis betala din vara. Beställer du via nätet kan du enkelt betala direkt, eller få en faktura tillsammans med paketet. På så vis vet du att varan kommer säkert kommer fram innan du överför pengar.

Vad du än väljer kan du dock känna dig trygg med att betalningen sker säkert och på det sätt som passar dig bäst. När du skickar din order får du en leveransbekräftelse med ett bifogat kollinummer. Du kan se din order och leveransdetaljer under Mina sidor, om du är medlem i Klubbhyllan.

Hemleverans

När du beställt större varor, till exempel vitvaror eller tvättmaskin, finns möjlighet till hemleverans och inbärning av varan. Du väljer själv vart varan ska stå. Samtidigt som du väljer hemleverans med inbärning kan du även lägga till expressleverans, eller ett kortare tidsfönster som varan kan levereras inom.

Väljer du dessutom installering av varan behöver du inte fundera på hur du ska koppla in den. Företaget bär in vitvaran, packar upp den, kopplar in den där den ska stå samt funktionstestar den. De hjälper även till med att slänga emballaget.

Personalen kontrollerar varan innan den monteras för att säkerställa att inga skador skett under transporten. Om olyckan ändå varit framme ska du snarast möjligast anmäla detta till kundtjänsten, så att du kan få en felfri vara levererad till dig.

Det går även att beställa bortforsling och återvinning av din gamla vitvara. Du säkerställer på så sätt en så smidig upplevelse för dig som möjligt, samtidigt som du även kan vara säker på att varan tas om hand om på bästa möjliga vis, vilket är bra för både dig och miljön.

Enkel retur och snabb service

När du beställer en vara gäller alltid öppet köp under 30 dagar. Är du däremot medlem i kundklubben Klubbhyllan, uppgraderas detta direkt till 90 dagar mot uppvisade av kvitto. På så sätt kan du känna dig trygg i ditt köp, och har möjlighet att testa varan i lugn och ro hemma. Eftersom de även har prisgaranti mot sig själva, innebär detta att om priset på varan du köpt sänks under din 30-dagars period, erbjuds du istället det lägre priset.

För att ångra ett köp kan du besöka din närmaste butik och prata med personalen. Ta med produkten och kvitto till servicedisken, vilken oftast ligger precis innanför entrén. Personalen på plats hjälper dig sedan att snabbt registrera ditt ärende och skickar produkten till någon av deras särskilt utvalda samarbetspartners för lagning.

Det går också att registrera returen online, vilket sker på hemsidan. Du får då hem en förbetald fraktsedel som du ska använda för att skicka din vara för kontroll. När du skickat in varan för service ska den kommit tillbaka lagad och klar inom tre till fyra veckor.

Kom däremot ihåg att du som kund ansvarar för frakt och transportrisk vid returnering, se därför till att paketera varan på ett korrekt sätt. Du kan se statusen på din service genom att använda ditt telefonnummer och ordernummer.

Fyndvaror

När en produkt blivit returnerad blir den ofta såld som fyndvara. Det handlar till största delen om varor där försändelsen inte lösts ut, eller att den blivit returnerad inom ångerrätten, alternativt efter att den har blivit reparerad.

Innan produkten säljs vidare blir den dock grundligt kvalitetskontrollerad, oavsett varför den kom in. Produkterna säljs därefter alltid med samtliga funktioner intakta och alla tillbehör medföljande, men såklart till ett nedsatt pris. På så vis kan du hitta en fyndvara med precis samma kvalitet samt garanti-och ångerrättsvillkor som original varor, men till ett lägre pris.

Om en produkt saknar originalförpackning eller på något annat vis blivit skadad kan den också vara aktuell för återförsäljning. Alltså är det ett mycket bra sätt att hitta din nya favoritvara, samtidigt som du sparar pengar och miljön.

Klubbhyllan

När du blir medlem i kundklubben Klubbhyllan får du direkt tillgång till fler fördelar och bättre förmåner. För det första förlängs det öppna köpet från standarden 30-dagar, till 90-dagar, och du får även låna släp gratis för att själv kunna frakta alla dina nyinköpta varor.

Som medlem i Klubbhyllan har du även möjligheten att kunna följa frakten av din vara direkt på hemsidan

Kvittot sparas även digitalt, på så sätt riskerar du inte att tappa bort kvittot. Du får även tillgång till snabbare hjälp i supporten, tips och råd från deras experter inom olika områden. Det är dessutom alltid gratis att bli medlem i klubbhyllan.

Kontakt

Det finns flera möjligheter att kontakta kundtjänst för att få hjälp med dina frågor. Du kan prata med en medarbetare direkt i butiken, eller så kan du ringa via telefon mellan klockan 09.00-17.00 måndag till fredag.

Dessutom finns en chattfunktion på hemsidan. Där kan du chatta direkt med en medarbetare, och finns det inte någon tillgänglig ställs du i kö. På hemsidan kan du även se vilka tider det ofta är högt tryck på kundtjänsten och vilka tider det är lättare att snabbt komma fram.

Självklart kan du också ta kontakt med personalen på plats i butikerna för att få svar på dina frågor. De finns tillgängliga för att hjälpa dig med reklamationsärenden, betalning och för att hitta det du söker på lagerhyllorna.

Var finns NetOnNets butiker?

Företaget finns över hela landet på många olika orter, vilket innebär att det aldrig är för långt till en affär. Här har vi samlat adresser och öppettider till samtliga lagershopar.

NetOnNet Borås Viared

Viaredsvägen 14A

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet Falun

Bataljonsgatan 9

Vardag: 10-19

Lördag: 10 – 17

Söndag: 11 – 16.

NetOnNet Göteborg

Hisings Backa vid Stigs center

Exportgatan 20

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

Göteborg Järnbrott

Axel Adlersgata 4

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet Halmstad

Ryttarevägen 5

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet Helsingborg

Andesitgatan 16

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet Jönköping

Vasavägen 3

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet Kalmar

Dösebackevägen 5

Vardag: 10-19

Lördag-Söndag: 10-17

NetOnNet Karlstad

Bergviksvägen 23

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet Kristianstad

Sävvägen 4

Vardag: 10-19

Lördag: 10-17

Söndag: 11-16

NetOnNet Linköping

Tjälvegatan 5

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet

Malmö Arlöv

Ågatan 1

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

Malmö Svågertorp

Nornegatan 5

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet Norrköping

Ståthögavägen 38

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-17

NetOnNet Stockholm

Haninge

Vendelsövägen 13

Vardag: 10-19

Lördag-Söndag: 10-17

Infracity

Kanalvägen 3B

Vardag: 10-20

Lördag: 10-17

Söndag: 11-17

Slagsta, Kungens Kurva

Fågelviksvägen 5

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

Veddesta Barkarby

Nettovägen 2

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet Sundsvall

Förmansvägen 24

Vardag: 10-19

Lördag-Söndag: 10-17

NetOnNet Uddevalla

Norgårdsvägen 8

Vardag: 10-19

Lördag-Söndag: 10-17

NetOnNet Umeå

Bruksvägen 5

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet Uppsala

Åkaregatan 10

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet Västerås

Glasvingegatan 2

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet Växjö

Hejaregatan 13

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet Örebro

Åbyvägen 1

Vardag: 10-20

Lördag-Söndag: 10-18

NetOnNet Östersund

Hagvägen 5

Vardag: 10-17

Lördag-Söndag: 10-16

FAQ – vanliga frågor och svar

Det uppkommer ibland frågor, här har vi samlat några av de vanligaste så du lätt kan hitta ditt svar.

Vad ska jag göra om produkten krånglar?

En programuppdatering eller produktåterställning löser ofta problemet. Kontakta tillverkaren för support eller kom in till närmsta butik för att få hjälp om detta inte fungerar.

Finns en lagershop i Ullared?

Tyvärr inte. Butiken har flyttat till Halmstad.

Hur gör jag om jag tappar bort mitt kvitto, gäller garantin ändå?

Om du är medlem i vår kundklubb kan du ladda ner kvittot direkt i PDF-format från NetOnNets hemsida. Om du inte är medlem så går det att hitta en kvittokopia. I så fall behöver du kunna berätta vilket datum du köpt varan på. Du behöver även berätta vilket belopp du handlat för, samt var du har köpt din produkt. Garantin gäller alltid från den dag du köpt en vara.

Hur vet jag om en vara finns i lager?

Det går att se lagerstatus för alla produkter på hemsidan. Det är även möjligt att beställa en produkt på nätet och sedan hämta den i butiken.